9 خواب رایجی که همه دیده ایم | معنی این خواب ها چیست؟

0

خبرینا | معنی خواب چیست؟ آیا رویا و خواب معنای عمیق تری دارند؟ تعداد بسیار زیادی از مردم چه در ایران و چه در جهان معتقدند که پاسخ این سوال مثبت است. بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط نیوزویک، ۴۳ درصد از آمریکایی ها معتقدند که رویاها و خواب ها خواسته ها و آرزوهای ناخودآگاه را آشکار می کنند.

۹ خواب رایج که همه دیده ایم

زیگموند فروید، پایه گذار و روانکاو مشهور، خواب و رویا را راه اشرافی به سوی ناخودآگاه توصیف کرده و پیشنهاد داده که با مطالعه محتوای آشکار خواب و رویا می‌توانیم خواسته‌های پنهان و ناخودآگاه را که منجر به اختلال روانی می‌شوند، بفهمیم.

در حالی که اکثر نظریه های امروزی در مورد معانی خواب و رویا پاسخ منفی به همراه خود دارد، اما این امر مفسران و تحلیل‌گران را از انتشار مجموعه‌ای از تفسیر و فرهنگ لغت درباره معانی خواب ها و رویاها باز نداشته و همچنان عده بسیار زیادی به تعبیر خواب اعتقاد دارند.

۹ خواب رایجی که حتما دیده اید

حالا بیایید نگاهی دقیق‌تر به برخی از رایج‌ترین خواب ها و تفسیر معروف ترین منابع در مورد این ۹ خواب رایج بیاندازیم.

۹ خواب رایجی که حتما یک بار آنها را دیده اید

معنی دیدن سقوط کردن و پرت شدن از ارتفاع در خواب

دیدن افتادن و سقوط کردن از ارتفاع در خواب بسیار رایج است. در حالی که یک افسانه معروف وجود دارد که اگر در خواب خود به زمین بخورید در زندگی واقعی خواهید مرد، این اصلا درست نیست. بنابراین، رویاهای افتادن واقعاً چه معنایی می تواند داشته باشد؟

بر اساس بسیاری از تعابیر در مورد افتادن در خواب، این به این معنی است که چیزی در زندگی شما خوب پیش نمی رود، یا باید در انتخابی تجدید نظر کنید یا مسیر جدیدی را در برخی از زمینه های خود در زندگی نظر بگیرید.

تعبیر خواب سقوط کردن

به طور کلی افتادن در خواب نشانه‌ ای از تنزل یا آسیب و زیانی است که به بیننده خواب و اطرافیان او وارد می‌گردد. خطراتی که زندگی ما را در دنیای بیداری تهدید می‌کنند می‌توانند به صورت نمادی از افتادن از جایی خود را نمایش دهند. این خواب تعبیری منفی دارد.

معنی خواب برهنه شدن در مکان عمومی و ملا عام

تا حالا شده است تا در خواب با یک لباس عجیب مثل لباس تولد در سرکار یا مدرسه حاضر شده باشید؟ دیدن خواب لخت و برهنه شدن در یک مکان عمومی یا به طور کلی در ملاء عام از آن دسته خواب های عجیب است که شاید شما آن را دیده باشید.

در همین رابطه پنی پیرس، نویسنده کتاب دیکشنری “رویایی برای آدمک‌ها”، می گوید، دیدن برهنگی میان عموم و در مقابل چشم همه در خواب ممکن است نشان‌ دهنده این باشد که احساس می‌کنید یک دروغگو هستید یا از آشکار کردن نقص و کاستی‌های خود می‌ترسید.

معنی خواب برهنه شدن در مکان عمومی و در مقابل دیگران

دیدن تعقیب شدن در خواب

از خواب های رایج که مطمئنا همه دیده اند، دنبال شدن و تعقیب شدن توسط یک شخص شناس یا ناشناس است. این خواب از دسته رویاهای ترسناک محسوب می شود.

اما معنی تعبیر این نوع خواب ها و آنچه که در ذهن شما می گذرد چیست؟ اغلب تعبیر خواب ها که توسط افراد معروف انجام شده می گویند که چنین خواب هایی به این معنی است که شما سعی می کنید از چیزی در زندگی روزمره خود دوری و اجتناب کنید.

تعقیب شدن توسط حیوانات، تعقیب شدن توسط مرد در خواب زنان، فرار کردن، گریختن و … از جمله رویاهای متداولی هستند که هر کس بسته به شرایط زندگیش می تواند آن را تجربه کند. در بیشتر مواقع رویای تعقیب شدن ناشی از اضطرابات روزانه و افکاری است که در شبانه روز ذهن ما را در احاطه خود دارند.

تعبیر خواب تعقیب و دنبال شدن

معمولا دیدن تعقیب شدن توسط حیوان یا فرد مهاجم در خواب بازتابی از خشم، ترس ها و حسادت درون تان است. این ها بخش هایی از شخصیت شما هستند که سعی دارید در عالم بیداری انکارشان کنید. تعقیب کردن در رویا در اصل فرار کردن از موضوع یا تهدیدی است که در ضمیر ناخودآگاه فرد رویابین است.

دیدن خواب مرتبط با دندان و از دست دادن آن

این نوع خواب از دسته رویاهای ترسناک و بد به حساب می آید، حداقل در ایران خودمان از قدیم گفته اند که اگر در خواب ببینید دندان های جلوییتان کنده یا کشیده شده به معنی از دست دادن اقوام نزدیک است و اگر ببینید دندان های عقبی کشیده یا شکسته یعنی یک از اقوام و آشنایان دورتان اتفاق بدی برایش می افتد!

اما در این حال خانم پنی پیرس، نویسنده کتاب تعبیر خواب “رویایی برای آدمک‌ها”، می گوید که خواب از دست دادن دندان می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد. ممکن است به این معنی باشد که شما نگران جذابیت یا ظاهر خود هستید. یا همچنین نشان دهنده این باشد که شما در مورد توانایی خود در برقراری ارتباط نگران هستید یا نگران این هستید که ممکن است چیزی شرم آور به کسی گفته باشید!

دیدن خواب دندان | از دست دادن و کندن دندان در خواب به چه معناست؟

او توضیح می‌دهد: «ماهیت واقعی دندان‌ها توانایی آن‌ها در گاز گرفتن، بریدن، پاره کردن و ساییدن است. “اگر دندان های شما بیافتد، قدرت شخصی و توانایی خود را برای قاطعیت و محافظت از خود را از دست می دهید.”

خواب در مورد مرگ و مردن

مرگ یکی دیگر از موضوعات رایج در خواب ها است که می تواند برای همه نگران کننده باشد. شخص گاهی اوقات خواب مرگ یکی از عزیزان را می بینند یا حتی خواب مرگ خود را می بینند. تعابیر رایج در مورد این نوع خواب گاهی اوقات نشان می دهد که چنین خواب هایی منعکس کننده اضطراب در مورد تغییر یا ترس از ناشناخته ها هستند.

خانم لوری لوونبرگ در کتابش در این باره می گوید: «تغییر نیز مانند مرگ می‌تواند ترسناک باشد، زیرا ما نمی‌دانیم «آن سوی» تغییر چیست، به همین دلیل است که ذهن بیننده خواب تغییر را با مرگ برابر می‌داند و او همچین خوابی می بیند.

اما در این رابطه ابراهیم کرمانی یکی از تعبیر کنندگان معروف خواب می‌گوید: اگر در خواب ببینید که فرزند شما مرده است نشانه ثروتمند شدن است. اگر در خواب ببینید که پدر و مادر شما مرده‌اند نشان از آن دارد که کار شما بهتر خواهد شد.

خواب در مورد مرگ و میر به چه معناست؟ | معنی این خواب چیست؟

یا منوچهر مطیعی تهرانی می‌گوید: اگر فردی از اطرافیانتان را که در زندگی واقعی زنده است در خواب مرده یافتید به طول عمر و سلامتی او تعبیر می‌شود. اگه علاقه مند به این موضوع هستید می توانید به مقاله” تعبیر خواب مرگ و مردن از زبان معبرین غربی و اسلامی ” بروید.

دیدن خواب در مورد آزمون و امتحان دادن

به گفته کریگ همیلتون پارکر، نویسنده کتاب معنای پنهان رویاها، دیدن شرکت در امتحان یا آزمون دادن در خواب ممکن است به معنی ترس اساسی از شکست را معنی دهد. طبق مطالعات دیدن همچین خواب هایی خیلی رایج هستند.

پارکر می گوید: «امتحان دادن، تجربه استرس زایی است که در آن مجبور می شوید با کاستی های خود روبرو شوید. “دیدن خواب قبول نشدن در امتحان، تاخیر در امتحان یا آماده نبودن نشان می دهد که برای چالش های زندگی آماده نیستید”

دیدن خواب در مورد آزمون و امتحان دادن| تعبیر این خواب چیست؟

خواب هایی در مورد خیانت

دیدن خواب خیانت، یعنی اینکه همسر یا کسی که دوست شماست با شخص دیگری به شما خیانت می کند می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. در برخی موارد، افراد حتی استرس می گیرند که نکند این خواب به حقیقت تبدیل شود یا واقعا همچین موضوعی رخ داده است. آیا خواب دیدن اینکه همسر یا دوست دختر/پسر تان خیانت کرده به این معنی است که این اتفاق ممکن است رخ دهد؟ یا اینکه در حال حاضر اتفاق افتاده است؟

در حالی که در برخی موارد چنین خواب هایی از داشتن ترس از همچین اتفاقی در بیداری تاثیر می گیرد ، تریش و راب مک گرگور، نویسندگان کتاب دیکشنری کامل خواب، معتقدند که چنین خوابهایی احتمالا به این معنا نیستند که همسر یا دوست دختر / پسر شما خیانت کرده یا می خواهد بکند.

در همین رابطه ابن سیرین که یک تعبیر خواب کننده اسلامی است می‌گوید: اگر زنی در خواب ببینید که شوهرش زن دوم گرفته است تعبیر آن فراوان شدن خیر و برکت فزونی مال و ثروت است.

دیدن خواب در مورد خیانت همسر و دوست دختر / پسر | معنی این خواب چیست؟

یا از نظر امامان این روایت نیز از امام صادق (ع) در مورد خیانت در خواب منتشر شده:
شخصی پریشان و مضطرب به نزد امام صادق (ع) رسیدند حضرت پرسیدند که تو را چه شده است چرا اینقدر ناراحت و سراسیمه هستی پاسخ دادند سحرگاه خواب دیدم که زن دوم گرفته‌ام و همسرم پس از فهمیدن این موضوع بشدت ناراضی بودند و من را نفرین می‌کردند حضرت پاسخ دادند خشنود باش که تعبیر خواب تو پر از خیر و برکت می‌باشد و بزودی مال و ثروتی به تو خواهد رسید و یا برکت و نعمت سرازیر منزل تو خواهد شد.

دیدن خواب پرواز کردن به چه معناست؟

خواب های مربوط به پرواز کردن توسط بسیاری از مردم تجربه شده است. این مدل خواب ها می توانند هیجان انگیز و حتی رهایی بخش باشند، اما گاهی اوقات می توانند کاملا برعکس و به حسی ترسناک تبدیل شوند (به ویژه برای کسانی که از ارتفاع می ترسند).

به گفته تونی کریسپ، نویسنده کتاب لغت نامه خواب، خواب های مربوط به پرواز اغلب نشان دهنده دو جنبه بسیار متفاوت است. از یک طرف، چنین رویاها و خواب هایی می توانند بیانگر احساس آزادی و استقلال باشند، از سوی دیگر، آنها همچنین می توانند تمایل به فرار از واقعیت های زندگی را نشان دهند.

دیدن پرواز کردن در خواب | معنی این خواب چیست؟

او می نویسد: “اما از آنجایی که اغلب دیدن خواب پرواز شامل احساسات خوب و لذت است، دیدن پرواز در خواب ممکن است تمایلات جنسی ما را به تصویر بکشد. به خصوص جنبه هایی از آن که بیانگر آزادی از هنجارها و محدودیت های اجتماعی است.”

دیدن خواب در مورد بارداری و حاملگی

تعبیر خواب کنندگان غربی اغلب بر این باورند که معنی دیدن خواب حاملگی و بارداری نشان دهنده همه چیز است از خلاقیت تا ترس! دیوید سی. لوهف، نویسنده کتاب لغت نامه رویا، معتقد است که رویاهای بارداری ممکن است گاهی اوقات ترس یک زن از اینکه مادری ناکافی باشد را نشان دهد.

از نظر منوچهر مطیعی تهرانی اگر در خواب زنی باردار دیدید، تعبیر چنین خوابی روبرو شدن با گناهان و سنگینی یک غم بر دوش شما خواهد بود. یا اگر شما یک آقا هستید و در خواب دیده که همسرتان باردار بود، تعبیرش این است که مسئولیت سنگین و سختی را به شما واگذار خواهند کرد.

دیدن خواب در مورد بارداری و حاملگی | معنی این خواب چیست ؟

اگر شما یک خانم هستید و در خواب احساس کردید که خودتان باردار بودید، تعبیرش این است که غمی گریبان شما را خواهد گرفت که سنگین بودن این غم بر دوش شما به مانند سنگینی یک جنین در شکم یک زن حامله است.

خب شما چه فکری می کنید؟ آیا این تعابیر خواب دقیق به نظر می رسند؟ تجربه شخصی شما چیست؟ آیا هیچکدام از خواب های بالا را دیده اید؟

نظرات