انواع تعبیر خواب دندان | دیدن خواب دندان به چه معناست؟

0

خبرینا | در این بخش از تعبیر خواب سایت به تعبیر خواب آتش گرفتن لباس می پردازیم. همانطور که می دانید تعبیر خواب به واکاوی و پیش بینی معنی یک اتفاق در رویا و خواب گفته می شود که توسط امامان و اشخاص معروف ایرانی و خارجی انجام شده است.

تعبیر خواب دندان از زبان معبرین غربی و اسلامی

انواع تعبیر خواب در مورد دندان از زبان معبرین

همانطور که در مقاله ” ۹ خواب رایجی که همه دیده ایم” گفتیم، دیدن دندان در خواب از دسته رویاهای ترسناک و بد به حساب می آید، در ایران خودمان از قدیم گفته اند که اگر در خواب ببینید دندان های جلوییتان کنده یا کشیده شده به معنی از دست دادن اقوام نزدیک است و اگر ببینید دندان های عقبی کشیده یا شکسته یعنی یک از اقوام و آشنایان دورتان اتفاق بدی برایش می افتد!

به همین دلیل در مقاله زیر به بررسی این نوع خواب و تعبیر آن می پردازیم.

نظر تونی کریسپ در رابطه با دیدن دندان در خواب

اگر شخصی را در خواب بدون دندان یا با دندان‌هایی اندک مشاهده کنیم، معمولا این احساس در ما برانگیخته می‌شود که آن شخص قدرت و تاثیر خود را در حیات از دست داده است،

او زندگی را “باخته است” و این دقیقا همان چیزی است که از دست دادن دندان‌ها در رویا به تصویر می‌کشند: از دست دادن و “باختن” حتی اگر موقتی باشد.

این امر ممکن است به این صورت به تجربه نوعی مرگ، یا از دست رفتن نفس تا درجه‌ای خاص منجر می‌شود.

اگر فقط یک دندان افتاد: این رویا ممکن است به از دست دادن چیزی، تغییر و یا مرگ کسی اشاره کند.

آنلی بیتون چه می گوید؟

اگر خواب ببینید یکی از دندان‌های شما می‌افتد، نشانه آن است که خبرهایی بد به گوش شما خواهد رسید.

اگر خواب ببینید دوتا از دندان‌های شما می‌افتد، علامت آن است که ناخواسته به اوضاع بدی کشانده خواهید شد. و اگر خواب ببینید که سه تا از دندان‌های شما می‌افتد، نشانه آن است که اتفاقات خیلی بدی برایتان رخ خواهد داد.

اگر خواب ببینید تمام دندان‌های شما می‌افتد، نشانه آن است که مرگ و قحطی در اجتماع رواج خواهد داد.

اگر خواب ببینید در اثر ضربه‌ای دندانتان می‌شکند، نشانه آن است که با مرگ و میر و حوادثی تلخ روبرو خواهید شد.

آنلی بیتون همچنین درباره تعبیر خواب دندان شکسته یا پوسیده می‌گوید: این رویا نشانه آن است که در موقعیت بدی قرار خواهید گرفت. طرح‌ها نیمه تمام متوقف خواهد شد، بیماری گریبانتان را خواهد گرفت. و سیستم عصبی اندامتان دچار اختلال خواهد گردید.

تعبیر خواب افتادن دندان از منابع اسلامی

به روایت امام جعفر صادق (ع)

حضرت امام جعفر صادق (ع) فرمایند: «دیدن دندان‌ها در خواب بر شش وجه است.» اول: اهل بیت خانواده و بستگان، دوم: مال، سوم: منفعت، چهارم: غم و اندوه، پنجم: مصرف (گزند و زیان)، ششم: مفارقت وجدائی از خویشان.

تعبیر خواب دندان به روایت یوسف نبی (ع)

یوسف نبی (ع) گوید: «دیدن افتادن دندان یکی از خویشان از او جدا شود.» و یا «دیدن شکستن دندان بزرگ مصیبت و جدل باشد»

تعبیر خواب به روایت محمد بن سیرین

محمد بن سیرین گوید: اگر بیند دندان پیشین او بر کف دستش افتاد یا بر کنار یا بر زمین افتاد و به خاک آلوده نگردید، دلیل که او فرزندی یا خواهری یا برادری آید، اگر بیند دندان پیشین او بر زمین افتاد و در میان خاک ضایع گردید، دلیل که از این جماعت یکی هلاک شود، یا جدا شود، چنانکه هیچکس از وی نشان ندهد.

اگر بیند بعضی از دندان بشکست یا ضایع شد، دلیل که به یکی از ایشان بلا و آفتی رسد. اگر بیند دندان پیشین او کوفته شد، دلیل که او را با چنان کسان خصومت افتد. اگر بیند یکی از دندان پیشین او کنده شد، دلیل که یکی از این جماعت را سخنی زشت گوید و از وی مفارقت جوید.

اگر بیند دندان‌های پیشین او زیاده شد یا خوب و پاکیزه شد، دلیل که یکی از کسان را خیر و خرمی و زیادی رفعت و منزلت است.

اگر بیند در جنب دندان پیشین او دندان زیرین است، دلیل که او دختری آید.

اگر بیند جمله دندانهایش بر دندان‌های دیگر، چون تاویل دندان‌های پیشین باید کرد و هر دندانی که تعلق بدان کس دارد.

اگر بیند دندان‌های او از آبگینه بود یا از سیم یا از سفال و مانندآن، دلیل که اجل او نزدیک آمده باشد.

اگر بیند که از دل او دندان رسته است، دلیل که زود هلاک شود و بعضی از معبران گویند: افتادن دندان، گذاردن وام است و بعضی گویند، دلیل که زود هلاک شود و بعضی گویند، دلیل بر جنگ و خصومت است.

تعبیر خواب دندان از نظر ابراهیم کرمانی

اگر بیند دندان‌هایش جمله در کنارش افتاد، پس جمله را در کف خود گرفت، دلیل که خویشان خود را جمع کند و نگذارد که از او جدا گردند.

تعبیر خواب منوچهر مطیعی تهرانی

اگر بیننده خواب ببیند که دندانش روی زمین افتاده دو حالت دارد: اگر دندان با خاک کثیف و آلوده نشد و مفقود نگردیده باشد یکی از خویشانش بیمار می‌شود یا آسیبی به او وارد می‌آید ولی اگر در خاک آلوده و یا مفقود شده او می‌میرد، با توجه به این که آن دندان کدام است.

نظرات