ماجرای مولوی گرگیج امام جمعه آزادشهر | او چه گفته بود؟ + عکس

0

خبرینا | به تازگی مولوی گرگیج امام جمعه اهل سنت شهر آزادشهر گرگان با گفته های جنجالی ای که در نماز جمعه این شهر باعث واکنش های فراوان شده است. او بعد از این سخنان از مقام امام جمعه آزادشهر برکنار شد.

ماجرای گفته های جنجالی مولوی گرگیج امام جمعه آزادشهر

مولوی گرگیج امام جمعه آزادشهر چه گفته بود؟

مولوی گرگیج امام جمعه شهر آزاد شهر گرگان در نمازجمعه این شهر در تاریخ ۱۹ آذر ۱۴۰۰ در مورد شهربانو مادر امام زین العابدین (ع) و همچنین ازدواج امام حسین (ع) اظهاراتی داشت که باعث جنجال های فراوان شد.

در همین رابطه خبرگزاری فارس نوشته : «متاسفانه مولوی گرگیج امام جمعه اهل تسنن آزادشهر به شکلی وقیحانه به ائمه اهل بیت علیهم السلام توهین کرده که حتی از بیان آن شرم داریم. ما از قوه قضائیه خواستاریم به این قضیه ورود کرده و با محاکمه این شخص، آب بر همه فتنه‌های سعودی-اسرائیلی بریزد.»

گرگیج امام جمعه آزادشهر برکنار شد

با توجه به اظهار نظر تفرقه افکن مولوی گرگیج در نماز جمعه هفته گذشته در تاریخ ۱۹ آذر ۱۴۰۰ و در پی آن محکوم کردن سخنان وی توسط علما و روحانیون تسنن و تشیع و سایر نهادها و مدارس دینی و حوزویان، در طی حکمی از سوی آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان «مولوی نعمت‌الله مشعوف» به عنوان امام جمعه جدید اهل‌سنت آزادشهر منصوب شد./فارس نیوز

عذرخواهی مولانا گرگیج

مولانا محمدحسین گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر و مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش پیرو سخنرانی اخیر خود در نمازجمعه توضیحاتی ارائه کرده که به این شرح است:

توضیحات مولانا محمدحسین گرگیج در خصوص سخنرانی اخیر خود پیرو فضائل صحابه رسول الله (ص) در خطبه‌های نمازجمعه (۱۹ آذر ۱۴۰۰) است که وی بازنشر آن را نوعی تحریف و عوام فریبی از جانب برخی افراد و سو ء تفاهم دانسته و یادآور شده اهل سنتی که محبت رسول الله (ص) و خاندان پاک ایشان در دلش نباشد و از اعمالشان پیروی نکند اهل سنت نیست.

وی در این اظهارات از سو ء تفاهم ایجاد شده عذر خواهی کرده است./مهرنیوز

نظرات