همه چیز درباره اتک آن تایتان و فصل جدید این سریال

0

همه چیز درباره اتک آن تایتان Attack on Titan

اتک آن تایتان | داستان دیوارهای دور شهر به چه معناست؟

حمله به تایتان یا اتک آن تایتان یک مجموعه ی ژاپنی است که از مانگایی به همین نام اقتباس شده  است. این مجموعه از سال ۲۰۱۳ شروع به پخش کرده  و تا کنون ۴ فصل و یک فیلم سینمایی از این اثر پخش شده است.

صد سال قبل با ظاهر شدن ناگهانی تایتان ها، تایتان‌ها، هیولاهایی عظیم شبیه به انسان اما بدون هوش که به نظر می‌رسد تنها هدف وجودی آن‌ها بلعیدن انسان‌هاست. شکافی غیر قابل عبور بین قدرت آن‌ها و انسان‌ها وجود داشت و در نتیجه، انسانیت به سرعت به آستانه انقراض خود رسید.

انسان ها برای بقا ،در سرزمینشان سه لایه دیوار متحدالمرکز ساختند: دیوار ماریا، دیوار رز و دیوار سینا که برای آن‌ها یک قرن صلح به ارمغان.این دیوار ها عظمتی به اندازه ی ۵۰ متر داشتند و بسیار محکم بودند و در طی صد سال حتی یک تایتان هم نتوانسته بود به آنها نفوذ کند.

انسان ها در ازای امنیت خود، آزای خود را فدا کردند و در صد سال آنها مانند حیواناتی در درون قفس زندگی کردند.و این را میدانستند که انسان ها بیرون از دیوار نمیتوانند زنده بمانند

تصویری از یکی از شهر های درون دیوار

داستان سریال

ارن ییگر (Eren Jaeger) پسر دکتر شهر همیشه آرزوی آزادی و رها شدن از قفسی به نام دیوار و کشف دنیای بیرون از دیوار هارا داشت. او به همراه خواهر ناتنی اش (میکاسا Mikasa) و دوست صمیمی اش (آرمین آرلت Armin Arlert) تصمیم داشتند که به گروه شناسایی ملحق شوند.

یک روز، تایتانی عظیم‌الجثه، بسیار بزرگ‌تر از هر تایتانی که تا به حال دیده شده بود شکافی در دیوار بیرونی (ماریا) به وجود آورد که به تایتان‌های کوچک‌تر اجازه داد به منطقه انسان‌ها حمله کنند و نجات یافتگان این حمله را مجبور به عقب‌نشینی به درون دیوارهای داخلی کرد….

از راست به چپ: آرمین ارلت، میکاسا، ارن ییگر

تایتان ها چه نوع موجوداتی هستند؟

تایتان ها موجوداتی با ظاهر انسانی و هوشی مانند حیوانات، بدون قدرت فکر کردن و تولید مثل هستند. آنها مانند حیواناتی گرسنه فقط به فکر خوردن انسان ها بودند و به نظر میرسید تنها هدفشان منقرض کردن انسان ها باشد. اطلاعات بسار کمی درمورد تایتان ها وجود داشت زیرا بیشتر کسانی که به بیرون دیوار ها میرفتند تا اطلاعات جم آوری  کنند توسط تایتان ها خورده میشدند.

خوردن یک انسان نوسط تایتان

اندازه تایتان ها

تایتان های متفاوتی وجود دارند. تایتان های کوچک ۳ متر ،متوسط ۱۰ متر و بزرگ ۱۵ متر وجود دارند و تایتان عظیم و الجسه در اپیزود اول اندازه ی ۶۰ متری دارد. در سریال با تمام تایتان ها اشنا می شوید.

گروه های نظامی در سریال

در این دنیا ۴ گروه نظامی وجود دارد که یکی از آنها به اسم گروه شناسایی، وظیفه کاوش و اکتشاف بیرون از دیوار ها و تایتان ها را به عهده دارد. این گروه تنها گروه و تنها کسانی هستند که میتوانند به بیرون از دیوار ها بروند.

  • پلیس نظامی که وظیفه اسکورت پادشاه و امنیت داخل دیوار را به عهده دارد.
  • گریسون که وظیفه نگهبانی و نگهداری از دیوارها را به عهده دارد.
  • دانشکده افسری که وظیفه تعلیم سربازها را به عهده دارد.

از راست به چپ: گروه دانشکده افسری، گروه گریسون، گروه پلیس نظامی، گروه شناسایی

فصل های اتک آن تایتان

فصل اول این مجموعه ابتدا در ۷ آوریل ۲۰۱۳ (برابر ‎۱۸ فروردین ۱۳۹۲) و تا ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۳ به طول انجامید. فصل دوم انیمه نیز از آوریل ۲۰۱۷ پخش شد. عرضه بخش نخست از فصل سوم اتک آن تایتان نیز از ژوئیه ۲۰۱۸ آغاز شد و بخش دوم آن نیز از ۲۹ آوریل ۲۰۱۹ پخش شد. انتشار بخش اول فصل چهارم این سریال انیمه نیز از ۷ دسامبر ۲۰۲۰ آغاز شد و در تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۲۱ به پایان رسید. بخش دوم فصل چهارم اتک آن تایتان در ۹ ژانویه ۲۰۲۲ به نمایش در خواهد آمد.

تصویری از پوستر فصل اول سریال

نویسنده اتک آن تایتان

اتک آن تایتان از یک مجموعه مانگای ژاپنی (کتاب مصور، کامیک بوک ژاپنی) که توسط هاجیمه ایسایاما نوشته و طراحی کرده اقتباس شده است. مانگای این مجموعه از ۹ سپتامبر ۲۰۰۹ در مجله بساتسو شونن منتشر می‌شد و در ۲۱ آوریل ۲۰۲۱ با ۳۴ جلد و ۱۳۹ قسمت پس از ۱۱ سال به اتمام رسید.

نویسنده اثر: هاجیمه ایسایاما

شیوه دیدن سریال اتک آن تایتان

برای دیدن سریال نیازی به ترتیب خاصی وجود ندارد و کافیست که به ترتیب از فصل ۱، ۲، ۳، نیمه دوم فصل ۳، فصل ۴، نیمه دوم فصل ۴ را تماشا کنید.

توصیه: حتما اتک آن تایتان را به صورت زبان اصلی (ژاپنی) تماشا کنید زیرا در نسخه دوبله فارسی، سانسور و تغییر اسم و مضمون زیادی صورت گرفته است.

عکس هایی از سریال انیمه اتک آن تایتان Attack on Titan

فصل جدید اتک آن تایتان از کجا پخش می شود؟

بخش دوم از فصل چهار اتک آن تایتان در ۹ ژانویه ۲۰۲۲ مصادف با یک شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ از شبکه اینترنتی (Crunchyroll) و (Funimation) پخش میشود.

نظرات