کانال تلگرام پاسخنامه که سوالات امتحان نهایی را لو می دهد + عکس

6

لو رفتن سوالات امتحان نهایی ۱۴۰۰ توسط کانال تلگرام

لو رفتن ۱۰ دقیقه ای پاسخنامه سوالات امتحان نهایی

دبیر کارگروه آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور گفت: ۱۰ دقیقه بعد از شروع امتحان نهایی، سوالات در کانال تلگرامی منتشر می‌شود و دانش‌آموزان یک ساعت و نیم هم وقت دارند که پاسخ‌های کوتاه سوالات را در برگه امتحانی بنویسند.

شناسایی کانال های تلگرامی منتشر کننده جواب

با اطلاعاتی که دانش‌آموزان دادند، به گرداننندگان این کانال‌‌ها نزدیک شدیم و می‌دانیم چه کسانی این اقدامات را انجام می‌دهند، اما هنوز دستگیر نشده‌ اند!

براساس تصاویر منتشر شده یکی از کانال های تلگرامی که جواب سوالات امتحان نهایی را منتشر می کند نامش پاسخنامه است! این در حالیست که در سالهای گذشته اتفاقاتی شبیه به این نیز رخ داده است.

لو رفتن سوالات امتحانات نهایی در سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶

البته این بار اول نیست که سوالات امتحانات نهایی در ایران پیش از برگزاری آزمون در کانال‌های مجازی منتشر می‌شود. درسال ۱۳۹۵ هم در همین ایام به گفته عده‌ای از دانش‌آموزان، سوالات دو درس جغرافی و آمادگی دفاعی لو رفته بود که البته وزارت آموزش و پرورش آن‌ را تکذیب کرد. در سال ۱۳۹۶ نیز این اتفاق به صورت گسترده تر افتاد.

نحوه فعالیت کانال های فروش سوالات امتحانی

زمان انتشار این سوالات در کانال‌هایی که به همین منظور راه‌اندازی شده بود، از چند روز تا چند ساعت قبل از برگزاری آزمون متغیر بود ولی عموما کانال‌هایی که از ساعت هفت صبح یعنی یک ساعت پیش از برگزاری امتحان، شروع به انتشار سوالات می‌کردند اعتماد بیشتری را به خود جلب می‌کردند و از اقبال بیشتری برخوردار بودند.

قیمت ارائه سوالات هم متفاوت بود و معمولا نرخ هر سوال بالای صد هزار تومان توسط فروشندگان اعلام می‌شد؛ هر چند عده کمی هم این سئوالات را به صورت رایگان در اختیار افراد خاصی نظیر خویشاوندان یا دوستان قرار می‌دادند.

در یک مورد، کانالی که سوالات هر درس را به قیمت ۱۰۰ هزار تومان در ایام امتحانات می‌فروخت در پستی در تلگرام پیش از ساعت هشت صبح روز امتحان نوشته بود:”طبق گزارشات رابط ‌هامون همه چیز دارد روال عادی خود را طی می‌کند جای هیچ‌گونه نگرانی از جانب شما دانش آموزان نیست.”

بعضی دیگر از این‌گونه کانال‌ها علاوه بر فروش سوالات پاسخ سوالات را نیز به صورت رایگان در اختیار کسانی قرار می‌دادند که سوالات را خریداری کرده‌ بودند.

6 دیدگاه در “کانال تلگرام پاسخنامه که سوالات امتحان نهایی را لو می دهد + عکس

  1. ناشناس گفت:
    ۱۰
    ۱

    لینگ کانال

  2. زری گفت:
    ۸

    من می‌خوام اون کانال رو داشته باشم حتما ب خدا خیلی ب دردم میخوره

  3. ناشناس گفت:
    ۴
    ۱

    چطور لینک کانال رو میتونیم داشته باشیم

  4. آ گفت:
    ۲

    چطور لینک کانال رو میتونیم داشته باشیم

  5. ناشناس گفت:

    چطور لینک کانال رو میتونم داشته باشم

  6. مینا گفت:
    ۱

    لینک کانال رو نداریم

نظرات