جذب اعتماد در مشتری به سبک آمازون از زبان یک ایرانی

0

جذب اعتماد در مشتری به سبک فروشگاه آمازون

فروشگاه اینترنتی آمازون

خبرینا | شرکت آمازون با دامنه Amazon.com که یک فروشگاه اینترنتی بزرگ است را تقریبا کسی نیست که نشناسد، در این سایت انواع و اقسام محصولات فروخته می شود و جز پربازدیدترین فروشگاه های اینترنتی جهان محسوب می شود.

در همین رابطه یک ایرانی به نام کیوان ابراهیمی که در کشور آمریکا زندگی می کند تجربه ای جالب از خرید یک محصول از فروشگاه آمازون در کانال تلگرامی اش منتشر کرده که خواندنش توصیه می شود.

جذب اعتماد در مشتری به سبک آمازون

کیوان ابراهیمی در رابطه با جذب اعتماد در مشتری و تجربه اش از خرید از سایت آمازون می نویسد:

ماه‌ها قبل یک چسب ضد آب از فروشگاه اینترنتی آمازون امریکا سفارش دادم. استفاده کردم و راضی بودم. حالا ایمیل دادن که متوجه شدیم احتمالاً جنس ارائه شده توسط فروشنده‌ی ثالث که در آمازون عرضه کرده، اصل نبوده است!

گفتن اگر هنوز دارید استفاده می‌کنید، فوراً دست نگه دارید و بندازید دور. نیاز به پس دادن جنس نیست و بطور اتوماتیک ۲۷.۵ دلار که پرداخت کرده بودید به کارت‌ شما برمی‌گرده.

بله! اعتماد در مشتری به این شکل ایجاد میشه. اینکه سود آنی در اولویت نیست و گاهی باید ضرر داد تا خوش‌نام موند!!

خود آمازون در این ماجرا احتمالاً متحمل ضرر شده اما مشتری‌ش میره این ماجرا رو برای ۲ نفر ۱۰ نفر یا ۱۰۰ نفر دیگه هم تعریف میکنه.

بازاریابی دهان به دهان (Word-of-mouth marketing) موجب میشه وقتی فردا کسی خواست جنسی رو از آمازون سفارش بده، از اصل بودن اون اطمینان داشته باشه.

بازاریابی دهان به دهان چیست؟

امروزه بسیاری از کسب‌وکارها در سراسر دنیا برای جلب مخاطب‌های جدیدشان به‌صورت میلیاردی سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ درحالی‌که پتانسیل‌های بازاریابی مشتری‌های فعلی‌شان را در نظر نمی‌گیرند. قدرت پیشنهادهای دهان به دهان بیش‌ازاندازه است؛ و هنگامی‌که راه‌های مختلفی برای تقویت پایگاه مشتریان فعلی وجود دارد، هیچ‌کدام به‌اندازه‌ی بازاریابی دهان به دهان مؤثر و قوی نیستند.

بازاریابی دهان به دهان یا WOMM (همان مخفف Word Of Mouth Marketing!) به طور کلی یعنی تأثیرگذاری فعال و برانگیختن طبیعی گفت‌وگوهای حول یک برند، سازمان، محصول و یا رویداد./novin.com

البته امیدواریم روزی نیز در سایت های فروش اینترنتی ایرانی نیز اینگونه اتفاقات را شاهد باشیم.

نظرات