تعبیر خواب پرواز کردن به چه معناست؟ انواع معنی پرواز در خواب

0

همانطور که در مقاله ” ۹ خواب رایجی که همه دیده ایم “خواب های مربوط به پرواز کردن توسط بسیاری از مردم تجربه شده است. اگر در خواب می‌بینید که با احساس ترس و اضطراب در هوا پرواز می‌کنید، می‌تواند به این معنی باشد که شما میل به ثبات دارید. در این خبر به انواع معنی و تعبیر خواب دیدن پرواز کردن می پردازیم.

عکس: تعبیر خواب پرواز کردن

تعبیر خواب پرواز کردن | معنی دیدن پرواز در خواب

این مدل خواب ها می توانند هیجان انگیز و حتی رهایی بخش باشند، اما گاهی اوقات می توانند کاملا برعکس و به حسی ترسناک تبدیل شوند (به ویژه برای کسانی که از ارتفاع می ترسند).

پرواز کردن یکی از آرزویهای دیرینه انسان است. انسان در رویا و خیال همیشه به فکر بال پرواز بوده و هست . به طوری که پرواز کردن در خواب نیز برای انسان لذت بخش است. تعبیر خواب پرواز به گفته معبران بستگی به جا و نوع پرواز دارد.

تعبیر خواب پرواز در کتاب فرهنگ تفسیر رویا

رویای پرواز می تواند بیانگر مفاهیمی همچون اراده، تلاش و آموزش بسیار باشد. این جنبه از تصویر پرواز بیانگر کسب استقلال و ابراز توانایی‌های بالقوه فرد است. آلفرد ادلر (نخستین پیشگام گروه روانشناسی اجتماعی در روانکاوی) بر آن بود که رویاهای پرواز نشان دهنده اعتماد به نفس و توانایی حل مسائل زندگی فرد هستند.

آن‌ها نشان دهنده غلبه بر موانع، غلبه بر جاذبه زندگی و غلبه بر هر آنچه با سنگینی‌اش شور زندگی فرد را فرود می‌آورد هستند.

انسان‌هایی که چنین رویاهایی می‌بینند معمولا به خوبی از عهده اداره کردن زندگی خود برمی‌آیند. تصویر پرواز در رویا همچنین فشارهای درونی دیگری که ما را به پایین می‌کشند از قبیل نداشتن اعتماد به نفس، اضطراب و افسردگی را نشان می‌دهد.

این جنبه منفی رویای پرواز است که نشان می‌دهد چگونه ما از ترس‌ها و آسیب‌های روحی درونی به وسیله جدا کردن احساسات و ذهن خود از واقعیت فرار می‌کنیم.

در اغلب موارد فرد به تنهایی پرواز می‌کند که این امر جنبه مستقل بودن را در پرواز نشان می‌دهد. اما به علت اینکه پرواز احساسات مثبت و مسرت بخش را نیز در بر دارد، شاید شامل تمایلات جسمانی نیز بشود.

رویای پرواز همچنین رهایی از هنجارها و محدودیت‌های جامعه را نیز به تصویر می‌کشد.

تعبیر خواب پرواز از دیدگاه آنلی بیتون

اگر خواب ببینید با بال‌هایی سیاه پرواز می‌کنید، نشانه نومیدی است.

اگر در حین پرواز سقوط کنید، علامت آن است که در زندگی فردی منحط و پست می‌شوید.

 اگر در حین پرواز از خواب بیدار شوید، علامت آن است که دیگر بار مقام و منزلت خود را بدست می‌آورید.

اگر خواب ببینید در حین پرواز درختان و گیاهان سبز را تماشا می کنید ، علامت آن است که بعد از تحمل ناراحتی و سختی در مدتی کوتاه ، خوشبختی شما را در آغوش می گیرد .

اگر خواب ببینید از کنار ماه و سیارات دیگر پرواز می کنید ، دلالت بر قحطی و جنگ دارد .

تعبیر خواب پرواز کردن به روایت علامه اسدی

اگر دیدی در میان آسمان ها بدون بال در حال رها شدن و یا پرواز کردن هستی به این تعبیر است که خداوند بزرگ در تقدیر شما روزهای خوب آرام و بسیار روشنی را قرار داده است حتی اگر در حال حاضر در شرایط بدی به سر ببری.

تعبیر دیدن خواب پرواز کردن به روایت محمد بن سیرین

اگر ببینی در پهنۀ آسمان پرواز می‌کنی، یـعـنـی به سفری با خیر و برکت می‌روی.

اگر ببینی از طرف قبله پرواز کردی و دوباره به جای خودت برگشتی، یـعـنـی به مسافرت می‌روی و به زودی با سود و منفعت زیادی بازمی‌گردی، خصوصاً اگر ببینی پر داشته‌ای.

رفتن به آسمان:اگر ببینی به آسمان رفته‌ای، به قصد اینکه دیگر به زمین برنگردی، یـعـنـی مقام و بزرگی و «پادشاهی» به دست می‌آوری و کار بزرگ موفقیت آمیزی انجام خواهی داد.

اگر ببینی سوار اسب شده‌ای و پرواز می‌کنی، یا اسب مثل پرنده‌ها بالدار می‌باشد و پرواز می‌کند، یـعـنـی در دین و دنیا به عزت و شرافت و بزرگی می‌رسی یا شاید صاحب اسب به مسافرت برود.

پریدن روی بام:اگر ببینی از بام خودت به بام دیگری میپری، یـعـنـی زن خود را طلاق داده و زن دیگری را می‌گیری و یا «کنیزکی» به دست می‌آوری.

اگر ببینی روی پشت بام خانه‌ای پریدی و خانۀ زیر پای تو فرو ریخت، ولی زنده مانده‌ای، یـعـنـی زنت از تو جدا شده، ولی دوباره برمی‌گردد.

تعبیر خواب پرواز به روایت دانیال نبی

اگر بیند چون مرغ از جائی به جائی می پرید، دلیل که به سفر رود و به قدر بلندی و پریدن وی از زمین بلندی و شرف یابد.

اگر بیند راست به آسمان می رفت، دلیل که او مضرت رسد.

اگر بیند چندان پرواز کرد در هوا که به آسمان رسید و در آسمان ناپدید شد و زمین نیامد، دلیل که زود از دنیا رحلت کند.

 

نظرات